Luistelu harrasteena ja kilpailulajina; Luisteluliiton lajiesittely- ja tiedotustilaisuus medialle

Suomen Luisteluliitto järjestää medialle tiedotus- ja lajiesittelytilaisuuden 26.2. Järvenpäässä.

SUOMEN LUISTELULIITON JÄRJESTÄMÄ TIEDOTUS- JA LAJIESITTELY TILAISUUS MEDIALLE; LUISTELU HARRASTEENA JA KUNTOILUMUOTONA SEKÄ KILPAILULAJINA

Esittelyssä: pikaluistelu, matkaluistelu ja retkiluistelu

Paikka: Ravintola Huili; Rantakatu 6, 04400 Järvenpää

Aika: torstai 26.2.2009 klo 14.00 – 15.00

Upean talven ja erityisesti luistelua suosivan talven ansiosta, Suomen Luisteluliitto järjestää medialle tilaisuuden tutustua luistelun eri lajeihin yhtäaikaisesti Tuusulanjärvellä torstaina 26.2 klo 14 – 15.

Tiedotustilaisuuden ja lajiesittelyn paikaksi on Suomen Luisteluliitto valinnut pääkaupunkiseudun ja Etelä-Suomen monipuolisimmat ja pisimmät luisteluradat tarjoavan TUUSULANJÄRVEN, jonka 17 km:n pituisia luisteluratoja ylläpitävät Tuusulan kunta ja Järvenpään kaupunki.

Tiedotus- ja lajiesittelytilaisuuden tarkoituksena on tiedottaa luistelun lajeista Suomessa, harrastusmahdollisuuksista eri puolella Suomea, luistelusta erinomaisena kuntoilumuotona, luistelusta elämyksellisenä harrasteena sekä kilpailulajina. Tiedotustilaisuudessa vastataan myös median luistelua koskeviin kysymyksiin asiantuntijaryhmän puolesta.

Erityisen painoarvon tiedotustilaisuudessa saa Pohjoismaissa suosiota kasvattanut matka- ja kuntoluistelu, joka on nousemassa varteenotettavaksi harrastus- ja kuntoilumuodoksi hiihdon rinnalle. Matka- ja kuntoluistelua harrastetaan auratuilla järven- ja merenjääradoilla ja reiteillä sekä jäädytetyillä radoilla, joita kaikkia on syntynyt runsaasti eri puolille Suomea kuntien ja kaupunkien aktiivisten toimien ja ponnistusten tuloksena.

Tiedotustilaisuuden (14.00 – 14.30) puheenjohtajana toimii Suomen Luisteluliiton toiminnanjohtaja Sauli Pollari. Tiedotustilaisuuden jälkeen siirrytään läheiselle rannalle, jossa järjestetään lajiesittelyt. Lajiesittelyn (14.30 – 15.00) vetäjänä toimii Suomen Luisteluliiton projektipäällikkö Maarten Odde de Bonniot.

ESITELTÄVÄT LUISTELULAJIT, VÄLINEET JA VARUSTEET: paikkana läheinen ranta (Tuusulanjärven matkaluistelurata)

– Pikaluistelu

– Maratonluistelu

– Matka- ja kuntoluistelu