Puhtaasti paras -ohjelma mukana pikaluistelun nuorten MM-kilpailuissa Seinäjoella

Maailmanmestaruuksista kamppailee Seinäjoen jääurheilukeskuksessa 25. – 27.2.2011 yhteensä 130 nuorta luistelijaa 21 maasta – kaikista vahvoista pikaluistelumaista. Puhtaasti paras -ohjelma kannustaa ja haastaa kilpailijoita puhtaaseen pikaluisteluun.

Pikaluistelun nuorten MM-kilpailut järjestetään Seinäjoella jo neljännen kerran. Kilpailujen odotetaan muodostuvan korkeatasoisiksi: alle 19-vuotiaiden MM-kilpailut ovat edellisinä vuosina antaneet näyttöjä tulevista pikaluisteluhuipuista aikuisten sarjoissa. Suomea edustavat kisoissa Seinäjoen omat luistelijat Saana Hyttinen, Elina Risku ja Tommi Pulli sekä Kensun Verneri Kinnunen.

Puhtaasti paras -ohjelman esittelypiste on paikalla kisoissa perjantaina 25.2. kello 8–10 ja lauantaina 26.2. kello 7–9 kisaväen aamupalan yhteydessä. Esittelypisteellä voi allekirjoittaa suurvetoomuksen puhtaan urheilun puolesta.

Puhtaasti paras -ohjelma käynnistettiin toukokuussa 2008. Ohjelma kunnioittaa puhtaita urheilijoita ja reilun pelin arvoja. ADT ja Fazer haluavat nostaa valokeilaan ne urheilijat, jotka urheilevat eettisesti: lajiaan, kilpakumppaneitaan ja itseään kunnioittaen. Ohjelma haastaa urheilua seuraavat suomalaiset, urheilujärjestöt, urheilijan lähipiirin ja urheilijat mukaan reiluun peliin.

Lisätietoja:

Susanna Sokka