Rajoitukset ja suositukset jatkuvat vuodenvaihteen yli

Luisteluliitto jatkaa aiemmin julkaisemaansa linjaansa tapahtumien järjestämisen suhteen perustuen yleisesti voimassa oleviin rajoituksiin ja suosituksiin, jotka jatkuvat mm. pääkaupunkiseudulla 10.1.2021 saakka ja Oulussa 6.1.2021 saakka.

Kilpailutapahtumien osalta tämä tarkoittaa pikaluistelun osalta kansallisten kilpailujen peruutuksia koskien 9.1.2021 järjestettävänä olleita Clas Thunbergin muistokilpailuja sekä 10.1.2021 Kalle Valtosen maratonia. Roller Derbyn osalta myös ottelutapahtumat ovat tauolla rajoitusten voimassa ollessa.

Syynä rajoituksiin on valtakunnallisesti monin paikoin leviämisvaiheessa oleva koronaepidemia. Suosituksena on myös liikkumisen rajoittaminen oman sairaanhoitopiirin ulkopuolelle ja huolehtiminen omalta osaltaan ohjeistuksien noudattamisesta.

Suomen Luisteluliitto muistuttaa osaltaan, että urheiluseurat ovat avainasemassa turvaamassa liikunta- ja urheilutoiminnan jatkuvuuden kriisin aikana, mutta ovat samalla vastuullisessa asemassa Korona-viruksen tartuntojen ehkäisyssä. Tämä edellyttää kaikilta seuratoimijoilta jatkuvaa vastuullisuutta liikuntapaikkojen käytössä ja niitä koskevien koronaohjeiden noudattamisessa. Suomen Luisteluliitto noudattaa kaikkia virallisia ohjeistuksia ja suosittaa kaikkia seuroja huomioimaan vallitseva tilanne. Tästä syystä tapahtumia ei suositella järjestettävän ja muutoin noudattavan seuraavia suosituksia seuran toiminnassa.